Kapitel 4 - Dreams Come True

Åhh, att jag aldrig fattade någonting. Jag fnittrade till lite och sedan så vände vi på oss och började gå hemåt under det stora paraplyet. När vi hade gått en liten bit så att man inte kunde se deras hus längre så började jag skrika till och kramade Caroline så hårt att hon nästan gick av på mitten.

- Vad håller du på med Victoria?, frågade hon mig och såg ut som ett frågetecken.


__________________________________________________________________________________________________
- Vet du inte vem det där var!? skrek jag nästan, med irritation i rösten.
- Eh jo, det var Gemma och hennes storebror?
- Men åh du fattar ju inte, det var Harry Styles, världens snyggaste och bästa sångare.
- Aha han som är med i det där bandet du lyssnar på?
- Ja, One Direction heter det faktiskt..
- Haha du är kär i Gemmas storebror!, sa hon på ett retande sätt.
- Det är jag inte alls! skrek jag.
När jag sen kollar fram, ser jag en äldre tant, hon kanske var runt 70 år, som står och glor på oss, men jag orkar inte bry mig så jag går bara hemåt. Vi sa inget mer på vägen hem, det ända man hörde var regnet som snattrade på marken.
Det fortsatte att regna hela eftermiddagen. När klockan närmade sig 9, bestämde jag mig för att ringa Tina. Hon var nog det största fan av One Direction i hela världen. Alla hennes väggar var fyllda med posters på dem. Jag ledade upp Tina i min telefonlista och klickade på ring. Det han bara ringa ett par signaler innan hon svarade.
-  Hej! Gissa vem jag precis mötte, skrek jag högt i telefonen.
-  Hej på dig också och nej, vem? frågande hon nyfiket.
-  Jag kan inte fatta det, jag mötte honom precis och han var så jäkla snygg så jag tror att jag dööör!
-  Victoria, vem?
-  Harry Styles!!!
-  Vaaaa? Aaaaahhhhhhhhh OMG,OMG,OMG  Såg du honom påriktigt eller skämtar du med mig?
-  Nej, jag lovar jag såg honom påriktigt och jag pratade med honom och så fick jag låna hans paraply till och
med.
När jag hade berättat för Tina om vad som hände från början till slut, så gick jag in i duschen för att tvätta bort allt regnvatten i mitt hår och det rinnande sminket. Sedan gick jag och la mig i sängen. Nästa morgon vaknade jag av det jag tror är det värsta ljudet som existerar. Ljudet av min väckarklocka. Jag gick upp ur sängen borstade igenom håret, drog några drag med mascaran och gick till min garderob. Idag fick det bli jeans shorts med hög midja, en vit stor blus och ett par matchande stövlar. Jag gick ner för trappan och in i köket där mamma och Caroline redan satt och åt frukost. Jag gick fram till kylskåpet, tog fram lite mjölk och sedan flingor från skafferiet. När jag hade ätit upp min frukost gick jag upp till mitt rum och sedan in i badrummet för att borsta tänderna.
-  Jag går nu mamma, ropade jag medans jag gick igenom dörren för att gå mot skolan.
-  Okej, hejdå älskling och ha en rolig dag i skolan nu! ropade hon från köket.
Jag gick mot busshållsplatsen och kollade när nästa buss gick. Om 5 minuter. Jag satte mig ner på bänken och väntade på att bussen skulle komma. När jag kom fran till skolan rullad timmarna på. Men jag kunde inte konsentrera mig på en enda lektion, mina tankar var på något helt annat. Något jag inte ens borde tänka på. Harry. Jag kunde inte sluta tänka på hans vackra ansikte och hans perfekta smile som hade bländat mig. När han sa att vi måste ses snart igen fick jag som en adrenalin kick. Tänk att jag av alla människor på jorden skulle få se honom igen. Men om vi träffas igen så måste jag seriöst ta det lite lungt. Jag får absolut inte göra som förra gången. Bara stå där och glo som om jag nyss såg en gris med åtta ben framför mig och jag får absolut inte göra några mer glädje skutt. Jag fick absolut inte göra bort mig igen.
-  Victoria! var den nån som ropade på mig. Jag slutede att dagdrömma om honom och kollade vem det var. Det var Annie.
-  Vad är det? frågade jag.
-  Vi har slutat nu och alla har gått  förrutom du, sa hon med ett flin på läpparna.
Jag kollade runt om i klassrummet och hon hade rätt. Det var bara jag och hon kvar. Jag tog mina saker som låg på bänken framför mig och började att gå mot skåpen. På vägen hem satt vi bredvid varandra i bussen och pratade. Annie var faktiskt riktigt snäll och trevlig. Precis innan hon skulle gå av bussen så bytte vi ut våra nummer till varandra och sa hejdå. Jag satt kvar till nästa hållplats och sedan så gick jag också av. När jag kom hem så gick jag upp till mitt rum och la väskan på sängen och sedan ner till köket för att göra lite mellan mål. Jag tog fram lite bröd, smör, lite annat pålägg och mjölk. Mjölken hällde jag ner i ett glas och sen så började jag med att bre mackorna. När jag var klar la jag in alla saker i kylen igen och satte mig ner vid bordet för att äta. Jag mosade in en macka i munnen och en sekund senare så var det nån som plingade på dörren. Undra vem det kan vara tänkte jag medans jag gick mot dörren och försökte att svälja mackbiten jag hade i munnen. Jag tog tag i dörrhantaget och öppnade dörren och där stod...

Kommentarer
Postat av: Anonym

jättebra :)

2011-11-23 @ 20:23:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!